“Csillámpóni ízű és kinézetű szuper egészséges smoothiek 🦄” – Írtam már erről egy instagram bejegyzésemben, de itt részletesebben kifejtem a véleményemet. 

Mindenki oda meg vissza van értük, hiszen egyszerű és gyorsan elkészíthető, ráadásul még magaddal is tudod vinni, így nem akadály, hogy útközben vagy a munkahelyen idd a saját shakeredből/kulacsodból, hiszen manapság az emberek többsége roppant elfoglalt, nincs ideje olyan apróságokra, mint az evés. 
Még büszke is vagy magadra, hogy nem csak időt spórolsz, de törődsz is magaddal, hiszen nem a sarki pékségben vettél valamit, mint általában sőt a hordozható flakonodnak köszönhetően még óvod a környezetet is.

Akkor mégis mi probléma lehet ezekkel a színes és ínycsiklandozó turmixokkal? 

Igazából semmi. A saját hordozható kulacs tényleg szuper. Feltéve, ha nem hagyod otthon.
Az ilyen-olyan smoothiekkal a baj csak az, hogy a legtöbben nem a saját céljaiknak megfelelően fogyasztják

A képen egy átlagos mangós-banános-avokádós, növényi fehérjével és extra rosttal gazdagított, valamint növényi tejjel hígított finomság van. Szinte nincs olyan, aki ne próbálta volna már ki ezt a kombinációt, igaz? (A kép minőségéért elnézést kérek)

 Akkor számoljunk. Mindenből egy darabot, fehérje esetén 1 adagot, azaz 30g-ot használtam. A végén megszórtam ugyan egy kis zabpehellyel, de nem ez az, ami megdobta a kalóriaértékét, viszont rengeteg olyan okot tudnék ide felsorakoztatni, ami miatt nem ártana, ha te is hozzáadnád, ha legközelebb smoothiezni támadna kedved. 

Nem írom ki részletezve, hogy pontosan miben mennyi a kalória és a tápanyagtartalom. Ha érdekel, könnyen utána tudsz számolni te is, hiszen ma már rengeteg telefonos applikáció vagy internetes adatbázis érhető el, ezért csak a végső számokat írom le. 

A képen látható mennyiség, több, mint 760 kcal-t tartalmaz. Olyan dekorációk nélkül, mint a magvak és egyéb hozzáadott (szárított/aszalt) gyümölcsök, melyek nagy népszerűségnek örvendenek, ha egy smoothie Bowl dekorálásáról van szó. Ez a kalóriamennyiség egy átlagos testalkatú, fogyni vágyó nő esetén a napi ajánlott kalóriabevitelének kB a felét teszi ki. Ezen kívül tartalmaz még 29.5g fehérjét, 86,5g szénhidrátot, valamint 30,2g zsírt. 

Növényi alapú, vegán, szuper egészséges alapanyagokból készült, nincs benne semmi, ami káros lenne, mégis, ha nem vigyázol könnyen akadályozhat abban, hogy elérd a célod. A folyékony kalória is kalória. Attól, hogy valamit rohangászás közben iszol, a szervezetedben ugyanúgy szívódik fel bármilyen itóka, mint a szilárd étel. Ráadásul az ivással nincs meg az az érezted, hogy ettél, így a jóllakottság érzete is kimaradhat.

Mi a megoldás?

Először is mi lenne, ha időt szánnál egy olyan alapvető szükségletedre, mint a táplálkozás. Nekem például a reggeli az én időm. Ha időre is kell mennem valahova már korán reggel, akkor is felkelek annyival előtte, hogy a reggelimet kényelmesen és nyugodtan tudjam elfogyasztani. Ez mindössze 5-10 percet jelent, viszont az egész napomra jótékony hatással van, ha a reggeli rutin szervezetten és nem kapkodva történik. Ilyenkor hagyok időt magamnak arra, hogy élvezzem az ízeket és érezzem, ahogy energiával töltődöm fel, minden egyes falat következtében. Nem, nem a reggeli kávé az, amire szüksége van a szervezetednek ahhoz, hogy “fel tudj kelni”.

Szintén ide tartozik az is, hogy rágj meg minden falatot jó alaposan, akkor is, ha egy smoothieról van szó. Hidd el, magadnak és a testednek teszel vele szívességet, valamint ne a TV, számítógép előtt ülve, telefont nyomkodva, készülődés közben, kapkodva egyél, mert ezzel csak elvonod a figyelmedet a lényegről: a tested táplálásáról. Ebben a rohanó világban hozzá vagyunk szokva, hogy mindent egyszerre csinálunk, türelmetlenek vagyunk és rögtön akarunk mindent. Bármennyire is fájó de nem tudunk egyszerre több felé jól koncentrálni. Még két dologra sem tudunk egyszerre figyelni igazán, hiszen hol az egyikre hol a másikra koncentrálunk jobban de egyikre sem 100%-osan.

Ugyanilyen fontos az is, hogy tudd: mit viszel be a szervezetedbe? Milyen tápanyagokat tartalmaz? milyen hatással van ez a testedre? Segít vagy hátráltat a célod elérésében? Egyáltalán miért eszel? És így tovább…
Sokan mondják azt is, hogy mindegy mennyit eszel bizonyos alapanyagokból, “superfoodokból”, amíg azok frissek, organikusak, adalékanyagmentesek stb. Állítják, hogy e
zektől egészséges leszel, sőt még az álomalakodat is eléred vele mindenféle számolgatások nélkül. Nos a fenti példából kiderült, hogy ez így nem feltétlenül igaz. A tudatos táplálkozás sokkal összetettebb ennél és amíg azon problémázol, hogy nincs időd enni és edzeni, nem lesz időd és energiád arra sem, hogy kialakíts magadnak egy olyan étrendet és szokásrendszert, melyek téged támogatnak a mindennapjaid során a fő célod elérésének érdekében.

Ha úgy érzed, mindehhez segítségre lenne szükséged, keress bátran!

Életmódváltó Programok